Description du poste
Métier
Fonctions support - Achats
$ads={1}
Contrat
CDI
Temps de travail
Temps complet
Intitulé du poste
Category Manager Technical Lots H/F
Description de la mission
Missions:
1. Accountable for the full management of technical Procurement Categories such as heating, ventilation, air conditioning (HVAC), plumbing and sanitary, electrical work, fire detection, lifts and elevators etc. at PVCP Group level, in accordance with the Group Procurement Strategy and Processes (i.e. it concerns a European scope)
2. Responsible for the full Sourcing Strategy & Process from Business Requirements consolidation up to contractualization and Supplier Relationship Management, in compliance with the Group Ethics & Corporate Social Responsibility rules
3. Ensuring the on-going value proposition and competitiveness of category/ies under her/his/X responsibility in close collaboration with Group Business Lines
4. Ensuring that the category develops in line with the companies sustainability objectives: track and optimize the carbon trajectory, reduction of the ecological footprint, inclusion disabled people etc.
2. Responsible for the full Sourcing Strategy & Process from Business Requirements consolidation up to contractualization and Supplier Relationship Management, in compliance with the Group Ethics & Corporate Social Responsibility rules
3. Ensuring the on-going value proposition and competitiveness of category/ies under her/his/X responsibility in close collaboration with Group Business Lines
4. Ensuring that the category develops in line with the companies sustainability objectives: track and optimize the carbon trajectory, reduction of the ecological footprint, inclusion disabled people etc.
Responsibilities - Main tasks:
- Establish Team & Governance structure
° Obtain BL-strategies in conjunction with the category (impact analyses)
° Define AS-IS & Future vision on demand & spend process
- Gather data & analyze: internal, industry and market analysis
° Industry: Level of competition, Price-composition, industry consolidation, Sustainability levels, Eco-impact scores, Branche agreements etc.
° Market: Trends, Alternatives, Complexity, Innovation, CSR development etc.
- Identify & quantify opportunities
°° Qualitative: Solves a problem or Satisfies a need, Drives Innovation, Develops Partnership, CSR objective etc.
°° Quantitative: Value in saving or TCO
° Identification: CSR
°° Define CSR levers and weigh them in the decision making process
- Develop purchasing strategy options
° Source-to-Pay process
- Implementation of the strategy options
- Contractualisation & Contract Management
° Own the contract: monitor performance & drive yearly business reviews, challenge terms and conditions throughout duration of the relationship and develop Suppliers through progress plans while ensuring sustainability progress
° Own the CSR assessment of each supplier in the category and drive innovation and optimization of all sustainability levers
- Value proposition & competitiveness of Categories
° Evaluate / anticipate risks (in particular Business Continuity) and implement corrective plans if needed
° Evaluate sustainability drivers in the contracts and drive optimization and/or corrective plans
Pourquoi nous rejoindre ?
Le secteur du tourisme vous passionne et vous avez l'âme d'un entrepreneur ? Le Groupe Pierre & Vacances Center Parcs vous offre un environnement de travail qui donne véritablement du poids à vos idées. Venez participer au développement du Groupe Pierre & Vacances Center Parcs, un leader européen du tourisme local avec un réseau de 300 destinations sur le Vieux continent, et une famille multiculturelle de 12 000 collaborateurs.
Signataire de la charte diversité, notre Groupe est également engagé volontairement dans une politique favorisant l'accès et le maintien dans l'emploi des personnes en situation de handicap. Nos postes sont ouverts à tous.
Localisation du poste
Localisation du poste
EUROPE, BELGIQUE, Center Parcs Erperheide - Peer
Critères candidat
Niveau d'études requis
Mastère ou équivalent
Niveau d'expérience requis
6 à 10 ans
Langues
- Anglais (Expert - Langue maternelle)
- Français (Bonnes connaissances - Courant)
- Néerlandais (Correct - Parlé / Ecrit)
Informations générales
Entité de rattachement
Le secteur du tourisme vous passionne et vous avez l'âme d'un entrepreneur ? Le Groupe Pierre & Vacances Center Parcs vous offre un environnement de travail qui donne véritablement du poids à vos idées. Venez participer au développement du Groupe Pierre & Vacances Center Parcs, un leader européen du tourisme local avec un réseau de 300 destinations sur le Vieux continent, et une famille multiculturelle de 12 000 collaborateurs. -Signataire de la charte diversité, notre Groupe est également engagé volontairement dans une politique favorisant l'accès et le maintien dans l'emploi des personnes en situation de handicap. Nos postes sont ouverts à tous.